Hopp til hovedinnholdet

Kan jeg få igjen penger for mobilen jeg har solgt?

Gutt 18 år
 

Spørsmål

Hei Mandag 24 September sendte jeg en mobiltelefon til Hamar etter jeg hadde en avtale med en kjøper fra finn.no. Pakken ble sendt som postoppkrav og jeg betalte frakt. Ringte postkontoret og dem fortalte meg at pakken hadde blitt send og var hos postkontoret den 26. Jeg begynte å bli litt urolig så jeg sendte kjøperen en melding om han hadde motatt pakken men meldingen ble lagt på sett av han. Nå lurer jeg på om jeg har betalt penger for å sende en pakke og mistet flere andre kunder for ingen grunn? Er det mulig å få penger tilbake for frakten eller for at jeg mistet kunder ?

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Siden du sendte pakken som postoppkrav, vil den bli returnert til deg om kjøper ikke henter den. Du vil derfor ikke miste pakken. Kanskje du kan sende kjøper flere meldinger? Eller prøve å ringe om han ikke henter pakken? Hvis dere har avtalt at du skal betale for sending av pakken, kan du ikke kreve penger for dette i etterkant. Men om han ikke henter mobilen i tide, og den blir sendt tilbake til deg så kan du kreve at han betaler om du må sende den igjen.


Håper svaret var til hjelp. Lykke til:)  

Vennlig hilsen,
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Slik unngår du å bli lurt på nettet

Jente lurt på nettet (colourbox.com)

Her får du de beste rådene for å unngå å bli lurt på nettet.

Les mer

Toll og mva for varer du handler på nett

Pakke fra posten (colourbox.com)

Det er mye du må være obs på om du handler på internett. Se her hvordan du kan unngå ubehagelige overraskelser.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker