Hopp til hovedinnholdet

Jeg hadde ubeskyttet sex med en gutt for 4 dager siden. Tok angrepille dagen derpå. Men likevell har jeg gått småkvalm i dagene etter og har hatt litt vondt nederst i magen..

Jente 17 år
 

Spørsmål
Hei! Jeg hadde ubeskyttet sex med en gutt for 4 dager siden. Tok angrepille dagen derpå. Men likevell har jeg gått småkvalm i dagene etter og har hatt litt vondt nederst i magen.Føles nesten ut som om det river på seg nede i magen. Hva kan dette skyldes?
Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei.
Det du beskriver er helt normale bivirkninger etter inntak av angrepillen. Angrepiller inneholder store mengder hormoner som blant annet ofte fører til kvalme. Det er også en helt vanlig bivirkning at mensen kan komme litt før eller litt senere enn forventet etter at man har tatt en angrepille.

Vennlig hilsen helsesøster
Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Graviditet
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om graviditet


Quiz: Hva vet du om overgrep?

Er det lovlig å kjøpe seksuelle handlinger i bytte mot ting av personer under 18 år?