Hopp til hovedinnholdet

En uke etter at jeg hadde mensen, så begynte jeg å blø igjen.

 

Spørsmål
Hei! En uke etter at jeg hadde mensen, så begynte jeg å blø igjen. Nå har jeg blødd i snart 3 uker i strekk. Jeg har nettopp bynt med p-piller igjen etter et lengre opphold, og har byttet fra en sort til en annen fordi jeg ønsket å prøve noen p-piller som ga mer stabil mens. (De gamle ga mellomblødninger når jeg begynte på de første gang også.)Nå har jeg bruk Microgynom i 5 dager, men blør enda. Er det noe jeg kan gjøre for å slutte å blø fortere? Ett eller annet som kan hjelpe? Masse trening, mat, ekstra piller?? På tur av å bli gal av å ha hatt mesnen så lenge! kvinne 21
Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei!

Dette er nok mest sannsynlig oppstartsbivirkninger nå. Neste måned vil jeg tro det er mye bedre.

-Men egentlig leser jeg spørsmålet ditt slik at blødningene begynte FØR du startet med p-pillene? Det betyr jo at du i utgangspunktet sliter med uregelmessige blødninger, og da må du nok gi p-pillen litt mer tid før de har greid å "få kontroll" på blødningene.

Vennlig hilsen helsesøster
Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Spørsmål og svar om p-piller

P-piller (ung.no/prevensjon)

Er det noe du lurer på om p-piller? Vi har samlet en del spørsmål og svar om ting vi ser mange lurer på.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Kropp og helse
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om kropp og helse


Quiz: Hva vet du om dine rettigheter på skolen og der du bor?

Hvorfor står det blant annet at det skal tas hensyn til unges oppvekstvilkår i plan- og bygningsloven?