Hopp til hovedinnholdet

Flyselskapet kansellerte reisen min. Hvilke rettigheter har jeg?

Jente 19 år
 

Spørsmål

Hei. Jeg kjøpte en billett via ticket. To måneder senere får jeg vite at flyselskap har kansellert hele reisen min og kommet med endring i 10 timer ekstra og lagt til 2 mellomlandinger, Dette godtar ikke jeg da jeg kjøpte den ruten jeg så og reisetiden er blitt 10 timer lengre og med 2 ekstra mellomlandinger. Det ser mørkt ut at jeg får penger tilbake for ticket eller dem ser ikke ut til å gjøre noe!! Hva er rettighetene mine her??

Besvart 30.09.2019 13:11
 

Svar
Hei

Vi forstår det slik at flyreisen du bestilte gjennom Ticket.no, ble kansellert og at du fikk ny reise som tok 10 timer ekstra.

Hvis flyet ditt blir innstilt, har du valget mellom:

1. Å få tilbake pengene for den del av reisen du ikke får brukt.

2. Å få omruting slik at du kommer frem til stedet du skal så snart som mulig.

3. Å få omruting til et senere tidspunkt etter ditt ønske på tilsvarende vilkår som billetten du skulle ha hatt.

Hvis du ønsker pengene igjen, bør du sende en e-post til Ticket og be om dette. Hvis Ticket viser til at de kun har formidlet flybillettene, bør du klage direkte til flyselskapet.

Du kan lese mer om dine flyrettigheter her.

Lykke til!

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker