Hopp til hovedinnholdet

Får smerter nederst i magen ved sex. er dette normalt??

 

Spørsmål
hei. jeg fødte for 5 mnd siden. gikk på cerazette, men sluttet med det den 10.8. har ikke fått mensen etter dette. og får smerter nederst i magen ved sex. er dette normalt??
Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei!

Det KAN ta litt tid før mensen kommer som normalt igjen etter p-pillebruk. Nå er det jo også gasnke kort tid siden du fødte, så det kan også spille inn. Antagelig startet du på p-pillene før du fikk den første eggløsningen og mensen igjen etter fødselen. Det tar ofte litt tid før det kommer igang, så grunnen til den forsinkede mensen nå kan også ligge her. Jeg vil ikke tro at smertene nederst i magen ved sex har noen sammenheng med det at du nå har sluttet med p-pillene. -Hvis de plagene fortsetter, syns jeg du skal prate med legen.

Vennlig hilsen helsesøster
Fikk du svar på det du lurte på?

Kommentarer fra brukere Kommentarer


Du må fylle inn både navn og tekst for å sende inn skjemaet.

Legg inn en melding!

Obs! Ung.no svarer IKKE på spørsmål i kommentarfeltet. Send inn spørsmål på ung.no/oss

(Kommentaren blir synlig ved redaksjonens godkjenning. HTML-tagger fjernes)

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Sex
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om sex


Quiz: Hva vet du om kriminalitet?

Er det lov å legge ut bilder av andre på nettet?