Hopp til hovedinnholdet

Tips til å få litt strammere kropp?

Jente 13 år
 

Spørsmål

Hei, jeg er en jente på 13 år . Jeg er 1.60 høy og veier 44kg . Jeg trener ca 7 timer i uken. Jeg har stam mage, men føler jeg har veldi slapp rompe og lår. Å føler meg overvektig. Å jeg lurer på om det er noe trenings tips til å få litt strammere kropp ? : ) Ung.no har hjelpet meg mye !:)

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Takk for spørsmål!

 

Du er overhode ikke overvektig, og bør ikke gå ned i vekt!!! Styrketrening, gjerne for hele kroppen, men spesielt for rumpe og lår, vil bidra til at kroppen oppleves strammere. Styrketrening vil øke muskelmassen noe og stramme opp kroppen. Du finner gode øvelser for hele kroppen ved å klikke her

 

Spesielt øvelsene knebøy, markløft og utfall er gode for å styrke og forme rumpe og lår. Du trenger ikke bruke vekter når du utfører disse øvelsene, men jeg viser til videoinstruksjon hvor vekter brukes her. Hvis du synes øvelsene går for lett uten noe ytre belastning kan du f.eks. ha på en ryggsekk når du tar knebøy og utfall. Tilpass eventuell belastning slik at du klarer 10-20 repetisjoner på rad. Du kan gjennomføre 3 slike serier for hver øvelse. Mellom seriene kan du ha pause på 30-60 sekunder.

 

Lykke til videre!


Vennlig hilsen treningskonsulenten, ung.no

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Trening og idrett
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om trening og idrett